Articles
Critical
Thinking Strategies in Reading,
FERYAL CUBUKCU
The
Role of Etymology in the Teaching of Idioms Related to Colours in an L2, ELENA MARÍA GARCÍA MORENO
Teaching
Poetry: Introducing a Contextual and Textual Approach to Undergraduate Students, JANE MATTISSON
Imitating
English Oral Texts: A Useful Tool to Learn English Pronunciation? AMPARO LÁZARO IBARROLA
On
the Validity of Systemic Functional Approaches as a Tool for Selecting
Materials in CLIL Contexts. A case Study, LAURA FILARDO LLAMAS, ELENA GONZÁLEZ-CASCOS JIMÉNEZ and LAURA RIESCO CANDUELA
Some Reflections on the Impact of Globalisation in
the Teaching and Learning of English in so-called ‘Expanding Circle’ Countries,
ISABEL BALTEIRO
The
Effect of Presence versus Absence of Reading Task and its Difficulty Level on
Reading Strategies Use, ELAHEH SOTOUDEHNAMA and
FERESHTEH AZIMFAR
La
Interacción oral en la Enseñanza de Idiomas: Aportaciones de una investigación
sobre interrupciones conversacionales,
M.ª PILAR NÚÑEZ
DELGADO Y ALEJANDRA HERNÁNDEZ MEDINA
El portafolio como recurso para la reflexión y la autoevaluación en alumnos con dificultades de aprendizaje, ANDRÉS CANGA ALONSO
La
expresión oral en lengua inglesa de los futuros maestros: un reto para el
Espacio Europeo de Educación Superior,
BEATRIZ CORTINA PÉREZ
El
aprendizaje de vocabulario en español como L2 a través del uso de tecnología.
Un análisis de género, SILVIA
PEART
Recensiones/Book reviews
Language
acquisition. Foster-Cohen, S. (ed.) (2009). London:
Palgrave McMillan, by CONCEPCIÓN MIRA
RUEDA.
Errors
in the Second Language Classroom: Corrective Feedback, Juan de Dios Martínez (ed.) (2010). Málaga: Aljibe, by JOSÉ LUIS ORTEGA MARTÍN.
Studies
in Bilingual Education. Daniel Madrid y Stephen Hughes
(eds.) (2011). Bern: Peter Lang.
by TONY HARRIS.
La Lengua de ayer. Manual práctico de Historia del Español. Lola Pons Rodríguez (2010). Madrid: Arco/Libros, by ANTONIO MARTINEZ GONZÁLEZ